Press Centre


23 November 2016
Wywiad z Patrykiem Górczyńskim- Prezesem Zarządu ASM Sales Force Agency dla serwisu portalspożywczy.pl o potencjale outsourcingu sił sprzedaży

platforma10.instytut.com.pl

 

przemysl-spoz-pg

Wzrost popularności outsourcingu sił sprzedaży wynika głównie z dostrzeżenia potencjału optymalizacji procesów biznesowych poprzez outsourcing, który zwiększa elastyczność w prowadzeniu biznesu i odciąża klienta na wielu płaszczyznach – mówi serwisowi portalspożywczy.pl Patryk Górczyński, prezes zarządu ASM Sales Force Agency.

Z badań wynika iż, 61,4 proc. polskich firm nie ma sformalizowanego procesu sprzedaży, a 36 proc. szans sprzedażowych kończy się sukcesem, co oznacza iż 2/3 sprzedaży jest nieefektywna.

Outsorsowanie sprzedaży to możliwość wykorzystania umiejętności i kompetencji niezależnych, zewnętrznych zespołów sprzedaży, bez konieczności rozwijania tych sfer działalności wewnątrz firmy. Przyjęło się określać, iż sfery outsoursowane są bezinwestycyjnie, ale podstawowym warunkiem sprawnego funkcjonowania w modelu outsourcingowym jest komunikacja partnerska – zaznacza Patryk Górczyński.

Na ogół SFO czyli Sales Force Outsourcing łączony jest z działaniami merchandisingowymi i wśród sektorów, które najchętniej korzystają z usług wsparcia sprzedaży, w pierwszej kolejności wymienia się branże FMCG, elektro, finansową, farmaceutyczną, telekomunikacyjną, a także największych na rynku touroperatorów. – Szacuje się, że w zależności od zakresu procesów zleconych na zewnątrz, oszczędności finansowe firmy korzystającej z outsourcingu sprzedaży mogą sięgnąć nawet do 30 proc. – uważa prezes ASM Sales Force Agency.