Strategie
marketingowe
Żeby wspierać firmy w osiąganiu celów sprzedażowych, a tym samym zwiększać ich zyski, wypracowaliśmy strategie marketingowe dostosowane do indywidualnych potrzeb naszych Klientów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie – w zależności od oceny sytuacji rynkowej, weryfikacji misji i celów klienta, analizy konkurencji, tworzymy plan marketingowy: dokonujemy doboru optymalnej strategii, działań oraz adekwatnych instrumentów wdrożeniowych i komunikacyjnych.
Doskonale wiemy, jakie efekty przynieść może właściwie dobrana strategia sprzedaży. Plan marketingowy zaproponowany przez naszą agencję może więc przybrać jedną z kilku postaci. Nasze kampanie mają zastosowanie podczas wprowadzania do sprzedaży zupełnie nowego produktu, zmodyfikowania usługi według potrzeb klientów, a także ekspansji na zupełnie nowy rynek i na nową grupę odbiorców. Różnią się skalą podejmowanych działań promocyjnych, czasem ich trwania oraz wieloma innymi cechami, które dobieramy po wnikliwych analizach.
strategia penetracji rynku
strategia pierwszego rynku
strategia dywersyfikacji rynku
Strategia penetracji rynku
Koncentrujemy się na wzmocnieniu pozycji marki i zwiększeniu sprzedaży obecnego na rynku produktu. Kluczowym celem jest tu zatrzymanie istniejących i pozyskanie nowych klientów. W celu aktywizacji sprzedaży i stabilizacji pozycji rynkowej skupiamy się przede wszystkim na polityce cenowej marki, jakości oferowanych usług, doborze kanałów dystrybucji i promocji.
Strategia penetracji rynku w głównej mierze obejmuje bowiem działania skoncentrowane wokół niskich cen produktów. Wykorzystywana najczęściej podczas wprowadzania do sprzedaży nowego wyrobu bądź usługi, polega na obniżeniu ich kosztów i zintensyfikowaniu działań promocyjnych w celu gwałtownego zwiększenia sprzedaży. W naszej firmie działamy zgodnie z zasadami, jakimi cechuje się wolna i szybka penetracja rynku. Wnikliwa analiza pomoże nam w dobraniu i wdrożeniu najodpowiedniejszej koncepcji.
Strategia pierwszego rynku
Celem tej strategii jest wprowadzenie nowego lub zmodernizowanego produktu na dotychczasowy rynek. Kluczowym działaniem jest przy tym kierunkowa analiza konkurencji, trendów rynkowych oraz potrzeb i oczekiwań konsumentów. Wyzwaniem jest wyróżnienie się na tle innych marek, odpowiedni timing i narracja marketingowa.
Na bazie przeprowadzonych testów, analiz i porównań z konkurencją dobrane zostaną właściwe działania promocyjne. Ich rozmiary i forma zależą od rodzaju prowadzonej kampanii. Pozycję marki można budować wolno lub szybko, łącząc ten proces z mniejszą lub większą inwestycją w marketing. Wypełnienie niszy lub odpowiedź na potrzeby konsumentów może przełożyć się na szybki wzrost sprzedaży produktu nowego lub zmodyfikowanego. Na prędkość, w jakim wzrośnie świadomość na temat produktu, ma więc wpływ wiele czynników.
Strategia dywersyfikacji rynku
W ramach tej strategii wspieramy inaugurację sprzedaży produktów i usług o ugruntowanej pozycji na rynku, w nowych kanałach zbytu. Działania w tej kategorii są tylko pozornie łatwiejsze niż w przypadku strategii pierwszego rynku: konieczne jest gruntowne rozpoznanie i segmentacja nowego rynku, a także analiza nawyków zakupowych nowych nabywców.
Bazując na świetnej znajomości krajowej i zagranicznej branży retail, pomagamy naszym klientom w dotarciu do zupełnie nowej grupy konsumentów. Strategia dywersyfikacji rynku skutkuje jednocześnie zminimalizowaniem ryzyka związanego ze zbyt wąską ofertą produktową oraz ustabilizowaniem pozycji marki.
Nieustannie rozwijasz swoje przedsiębiorstwo? Zgłoś się do nas, a przygotujemy dla Ciebie jasny i przejrzysty program działania.
Masz pytania?
Napisz do nas: realizujemy projekty na każdą skalę, w każdym miejscu i o każdym czasie!
Co oferujemy
merchandising
outsourcing sił sprzedaży
outsourcing personalny
hostessy
audyty i badania
montaże POS
programy lojalnościowe
eventy, targi konferencje
produkcja logistyka
strategie marketingowe
promotorzy marki
sprawdź naszą ofertę