Co warto wiedzieć o ekspozycji baterii?

 

Baterie na sklepowych półkach

Baterie potrafią generować spory zysk – są kategorią impulsową o dużej wartości, która ciągle rośnie. Przynosi ona sporą marżę, choć ma swoją specyfikę sprzedaży. Klient rzadko planuje zakup baterii wchodząc do sklepu, częściej przypomina sobie o tym produkcie przy okazji innych sprawunków. Dlatego tak ważna jest przemyślana ekspozycja baterii, dostosowana zarówno do warunków sklepu, jak i potrzeb klienta.

Co warto wiedzieć o ekspozycji baterii w sklepie?

Nasz ekspert ds. zarządzania półką, Paweł Waśko, w komentarzu dla Hurt i Detal:

Sprzedaż baterii jest kategorią o bardzo dużym potencjale – sektor ten rok do roku odnotowuje ponad 10-procentowe wzrosty (w ujęciu wartościowym). Przy czym akurat ten produkt wymaga szczególnej pieczołowitości jeśli chodzi o ekspozycję. Baterie bowiem, jako przedmiot zakupu silnie impulsowego, zazwyczaj nie są główną pozycją na liście zakupów, a produktem komplementarnym. Nabywając sprzęt wymagający zasilania bateriami, często dopiero przy kasie orientujemy się, że nie są one (z reguły) załączone do produktu. Dlatego dobrze jest natknąć się na nie w dodatkowej, towarzyszącej ekspozycji POS lub najpóźniej przy kasie. Około 80% zakupu baterii – dokonywane jest właśnie w tym sektorze. Ekspozycje przykasowe stanowią generalnie podstawę sprzedaży produktów o charakterze impulsowym – tu kluczowa jest ich widoczność i polecanie zakupu przez kasjerów. Natomiast dodatkowe ekspozycje POS warto umieszczać w działach z zabawkami czy elektroniką” – opowiada szef Działu Merchandisingu w ASM Sales Force Agency.

 

Cały artykuł dostępny tutaj: https://hurtidetal.pl/article/art_id,28626-118/co-warto-wiedziec-o-bateriach/

Warte uwagi

Dedykowany zespół ekspertów przystępuje do oceny projektu pod kątem wszystkich potrzeb i analizuje możliwe ścieżki prowadzenia projektu z możliwie jak największym, możliwym wykorzystaniem narzędzi, jakie dostarcza nam aplikacja DataSense.