Karnawał to czas, w którym konkretne kategorie produktowe sprzedają się lepiej niż inne. Mowa przede wszystkim o przekąskach i alkoholach. W jakie produkty z tych segmentów detaliści powinni zaopatrzyć swoje punkty sprzedaży? Nasz ekspert – Paweł Waśko, udzielił komentarza na ten temat magazynowi Hurt i Detal.
Karnawał a zakupy Polaków
Mimo trwającej pandemii i obostrzeń z nią związanych, w okresie karnawału alkohole i przekąski znakomicie rotują na sklepowych półkach. Według Pawła Waśko, eksperta ASM Sales Force Agency, detaliści w sklepach powinni w tym czasie skoncentrować się na wyeksponowaniu na półce alkoholowej tzw. „bąbelków”, czyli produktów typu prosecco/szampan. W dobie pandemii konsumenci robią zakupy stacjonarne szybciej, są bardziej konkretni, dlatego w punktach sprzedaży ścieżka zakupowa powinna być ułatwiona i intuicyjna. Bardzo ważna jest komplementarność. Tam, gdzie konsument może wybrać alkohol, tam w zasięgu ręki powinien mieć możliwość zakupu np. słonych przekąsek. Aby stworzyć imprezowe menu, konsumenci sięgają po produkty w wygodnych opakowaniach – wszelkiego rodzaju snack’i, mięsne przegryzki czy półprodukty (np. ciasto francuskie), z których szybko można przygotować kreatywne i lubiane dania. Podstawą przy tworzeniu półki karnawałowej jest to, aby myśleć jak konsument, który potrzebuje zaopatrzyć się w produkty smaczne, a jednocześnie łatwe do podzielenia i wygodne do spożycia, np. podczas przyjęć na stojąco i domówek. Na półce karnawałowej tego typu asortyment musi być szczególnie mocno wyeksponowany, by efektywnie zwiększać sprzedaż i maksymalnie wykorzystać czas wzmożonej aktywności konsumentów w sklepach – podkreśla ekspert ASM Sales Force Agency, Paweł Waśko.
Jeśli interesuje Cię tematyka wyborów zakupowych Polaków, koniecznie sprawdź nasz ostatni artykuł, w którym przedstawiamy raport Koszyk Zakupowy grudzień 2020.